Τρίτη 14 Ιουνίου 2016

Socrative: ένα εργαλείο αξιολόγησης των μαθητών σε πραγματικό χρόνο

Το Socrative είναι ένα διαδικτυακό εργαλείο αξιολόγησης των μαθητών που επιτρέπει στους εκπαιδευτικούς να δημιουργούν κουίζ και άλλες εκπαιδευτικές ασκήσεις για την τάξη τους καθώς και να παρακολουθούν τις απαντήσεις τους σε πραγματικό χρόνο. Η υπηρεσία αποτελείται από δύο επιμέρους εφαρμογές: τη Socrative Teacher (για εκπαιδευτικούς) και τη Socrative Student (για μαθητές).
socrative-icon
Πως λειτουργεί
Για αρχή,ο χρήστης (είτε εκπαιδευτικός, είτε μαθητής) θα πρέπει να δημιουργήσει έναν λογαριασμό χρήστη με τον οποίο θα εισέρχεται στην αντίστοιχη εφαρμογή. Η είσοδος μπορεί να γίνει είτε μέσω υπολογιστή είτε μέσω κινητών συσκευών με λειτουργικό σύστημα iOS και Android. Στη συνέχεια, οι εκπαιδευτικοί δημιουργούν ένα ‘δωμάτιο’ (room) στο οποίο τοποθετούν το εκάστοτε κουίζ. To δωμάτιο έχει έναν μοναδικό αριθμό ταυτότητας, τον οποίο χρησιμοποιούν οι μαθητές για να εισέλθουν σε αυτό και να λύσουν το κουίζ του εκπαιδευτικού.
Η εφαρμογή επιτρέπει τη δημιουργία αρκετών ειδών κουίζ (quiz)  : Πολλαπλής Επιλογής, Σωστού – Λάθους, Σύντομης Απάντησης. Στα quiz αυτά οι εκπαιδευτικοί έχουν πρόσβαση και μπορούν να δουν τις απαντήσεις των μαθητών είτε σε πραγματικό χρόνο είτε αργότερα (μιας και οι απαντήσεις στέλνονται με email, αποθηκεύονται στο iPad μας κ.α.). Επίσης, μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη δυνατότητα του quiz: κάρτας εξόδου(Exit Ticket), αποκτώντας μια άμεση εικόνα για την κατανόηση των βασικότερων σημείων του μαθήματος από τους μαθητές. Οι συνολικές αναφορές(reports) που δημιουργούνται είναι παραμετροποιήσιμες και σε διαχείρισιμη μορφή. Η πρόσβαση σε αυτές  γίνεται με τη μορφή υπολογιστικού φύλλου και τα αποτελέσματα μπορούν να αποθηκευτούν εύκολα. Τέλος η εφαρμογή δίνει τη δυνατότητα να έχουμε αναφορά(report) και ανά μαθητή.

Οι μαθητές μπορούν να βλέπουν τις σωστές απαντήσεις, αφού πρώτα απαντήσουν, ενεργοποιώντας κατά αυτόν τον τρόπο, διαδικασίες μεταγνώσης που προωθούν τη μάθηση. Παράλληλα, μέσα από τη λειτουργία της Space Race, όπου οι απαντήσεις δίνονται από ομάδες μαθητών, ενισχύεται η ομαδοσυνεργαστική διαδικασία και ο ευγενής συναγωνισμός.
Η χρήση στην τάξη αποτελεί μια πρόκληση για τα σχολικά δεδομένα καθώς απαιτεί την ύπαρξη ατομικών συσκευών για κάθε μαθητή. Η χρήση της έχει συνδυαστεί με την τάση BYOD, κατά την οποία οι μαθητές φέρνουν τις δικές τους κινητές συσκευές στο σχολείο.
Δείτε το τρέιλερ της εφαρμογής:
 Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...